5 powodów bólu szyi


Ból szyi spowodowany napięciem postawy

Utrzymanie prawidłowej postawy jest jednym z najważniejszych czynników zapobiegających bólowi szyi podczas pracy przy komputerze. Wiele osób podczas swojej pracy tylko siedzi. Niestety kilkugodzinne siedzenie może spowodować znaczne obciążenie postawy szyi, pleców i ramion. Kiedy zaczynasz odczuwać ból, mięśnie wokół kręgosłupa i obręczy barkowej stają się napięte. Gdy pracujesz w tej samej pozycji, mięśnie się męczą i zaczynają się kurczyć. W rezultacie możesz odczuwać znaczny ból obręczy barkowych mięśni szyi i górnej części pleców.


Zobacz także: Ćwiczenia dla osób pracujących przy biurku

Jak pracować zdrowiej?

Jeśli musisz siedzieć w pracy, spróbuj ograniczyć swój czas do 20-30 minut, a następnie rób przerwy na poruszanie się lub rozciąganie. Siedząc, upewnij się, że masz krzesło, które odpowiednio podtrzymuje twoje ciało. Niektóre krzesła biurowe są wysoce regulowane i mogą pomieścić różne typy ciała. Twoja dolna część pleców powinna być podparta, aby zapobiec garbieniu się. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że siedzisz na krześle w pełni, a dolne plecy dotykają dolnej części oparcia krzesła. Następnym krokiem jest upewnienie się, że krzywizna dolnej części pleców jest podparta krzywizną oparcia krzesła lub małą poduszką. Twoje biodra i kolana powinny być zgięte pod kątem około 90 stopni. Twój tułów powinien być wyprostowany z łokciami opartymi na naturalnej wysokości na podłokietnikach.

Dobrze ustaw swoje biurko, a dasz komfort odcinkowi szyjnemu.

Biurko ergonomiczne jest kluczowym elementem Twojego miejsca pracy, jeśli nie jest odpowiednio wyregulowane może być kluczowym elementem problemów z odcinkiem szyjnym. Jeśli masz standardowe biurko, wysokość powierzchni roboczej powinna umożliwiać naturalne pisanie na klawiaturze komputera. W przeciwnym razie powinieneś rozważyć półkę na klawiaturę. Jeśli biurko jest zbyt niskie, będziesz zmuszony zgiąć tułów, aby pisać na klawiaturze. Praca z tułowiem wygiętym do przodu wymaga wyciągnięcia szyi bardziej niż zwykle, aby móc widzieć monitor komputera. Ta pozycja jest zwykle nazywana „wysuniętą głową”. Siedzenie w ten sposób skraca mięśnie podpotyliczne u podstawy czaszki, prowadząc do skurczów mięśni, bólu szyi i bólów głowy.


Zobacz także: Jak załagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego?

Dobre ustawienia monitora w łagodzeniu bólu szyi

Monitor komputera jest kolejną możliwą przyczyną bólu szyi podczas długotrwałej pracy przy komputerze. Powinien być ustawiony na poziomie oczu lub nieco poniżej, aby zachować neutralną pozycję kręgosłupa dla szyi. Wszystkie monitory zawierają podstawkę, która jest przymocowana do ekranu, ale wiele z nich nie jest regulowanych. W przypadku monitora, który jest źle ustawiony oprzyj go na małej półce lub pudełku, aby osiągnąć odpowiednią wysokość. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie osobnego uchwytu do monitora, który można podłączyć do tylnej części ekranu za pomocą specjalnego uchwytu. Zwykle pozwala to na znacznie większą elastyczność w ustawianiu wysokości ekranu i odległości od oczu.

Właściwe krzesło biurowe na ból szyi

Ważne jest, aby zainwestować w odpowiednie krzesło biurowe, zwłaszcza jeśli pracujesz głównie w pozycji siedzącej. Na rynku dostępnych jest tysiące modeli, ale ergonomiczne krzesła oferują największą elastyczność regulacji i prawidłowe podparcie postawy.


Jak zatem skonfigurować krzesło biurowe?

Twoje krzesło biurowe powinno mieć pełne oparcie, które rozciąga się od siedzenia krzesła do ramion lub powyżej. Zapewni to odpowiednie podparcie dolnej części pleców, aby zapobiec garbieniu się. Podłokietniki krzesła powinny być w stanie dostosować się do podparcia naturalnej pozycji łokci, gdy ramiona znajdują się po bokach.


Nie znalazłeś/-łaś idealnego biurka elektrycznego? Kliknij i zaprojektuj biurko Twoich marzeń!